Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

zaterdag 7 februari 2009

Het gaat de goede kant op

Lieve bloglezers,

er zijn allerlei leuke nieuwtjes om te vertellen...

De boeken vliegen op het moment de deur uit!! Zo'n 13 boeken zijn al verkocht, bij elkaar voor ca 80 euro, en er zijn er nog 4 die ik vandaag op de bus mag doen. Echt zo leuk om iedere keer weer dat mailtje in je mailbox te krijgen 'er is een koper voor uw artikel' en dan zo snel mogelijk een printer zien te vinden (heb er eentje gekregen, maar die werkt nog niet helemaal, dus dan nog even bij pap en mam langs en dat is natuurlijk gelijk een goede reden voor een lekkere mok thee! Dus: heb je nog boeken in de kast staan die je nooit meer gaat lezen en die alleen maar ruimte innemen en je wilt ze kwijt... ik geef verder geen hints ;)

Op het werk hangen de 'posters' al op verschillende plaatsen en voor alle collega's die dit lezen: superbedankt voor al jullie lieve reacties en voor de eerste bijdrages die jullie al over hebben gemaakt. Ik ben bezig om er een mooi grafiekje van te maken en die komt dan natuurlijk ook op de site te staan, zodat iedereen kan zien hoe het gaat met de fondsenwerving. Trouwens, Mieke had nog een heel leuk idee en is aan het regelen dat er een artikeltje in de Impuls komt te staan, het blad wat door het st Jans gasthuis uit wordt gebracht. Allemaal leuke dingen dus!

De spaarpottenactie gaat ondertussen natuurlijk ook gewoon door en vorige week ben ik eens gaan rammelen aan een aantal van die potten en dat gaat de goede kant op. Eind april worden ze geleegd en dan weten we wat deze actie heeft opgeleverd, dus ik ben benieuwd!!!

Zomaar even tussendoor nog een filmpje, dat overigens helemaal niets te maken heeft met Tanzania... Dit is gewoon een mooie song van Nicole C Mullen die ik op Youtube tijdens het tikken aan het luisteren was en toen dacht ik, ach, waarom niet gewoon op de blog zetten, dus hier is ie:

--- oeps, filmpje is van YouTube verwijderd, dus kan ik em hier ook niet meer laten zien... better luck next time ---

Wat er verder nog valt te melden... er liggen nog een aantal ijzertjes in het vuur waar jullie alles over zullen horen zodra daar iets uit komt!

Owja, afgelopen donderdag de eerste lesdag gehad op de tropencursus en dat was echt superinteressant!!! Wat een hoop info en het leuke is dat de hele groep (38 om precies te zijn) heel erg gemotiveerd is en we vinden het allemaal echt boeiende lesstof. Kan bijna niet wachten tot volgende les! (gisteren wel een beetje gaar met een vroege dienst direct na de hele dag les, maar dat hoort er gewoon bij en komt ook wel weer goed:))

Voor nu was het dat wel zo'n beetje, ik brei er een eindje aan en wandel even naar de brievenbus.

Groetjes en tot blogs,
Rachel

2 opmerkingen:

  1. He Rachel! dit is Martijn van Tuel. Ik heb je laatst ontmoet bij Patricia's spelletjesavond.
    Leuke Blog en alvast een goede tijd in Tanzania!

    Groetjes,
    Martijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Rachel,
    Wat ben jij goed bezig!
    Ben supertrots op mijn buurvrouw-collega!
    Heel goede tijd in Tanzania!
    Hoor wel regelmatig wat van jou, hebben we net afgesproken!!!!
    Groetjes, Nelleke.

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!