Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

maandag 16 februari 2009

Even een update tussendoor...

Ha bloglezers,
zomaar even een kort berichtje tussendoor over het reilen en zeilen van de fundraising. Echt niet te geloven hoe de boeken de deur uit vliegen, de statistiekjes zijn bijna klaar en komen dan natuurlijk ook op de blog te staan. Een paar dagen geleden schreef ik nog dat ik er 4 op de bus kon doen en sinds dien heb ik er nog 3 meer kunnen posten, dus wat wil je nog meer! Nou ja, die vraag kan ik natuurlijk ook wel beantwoorden, maar ik wil alleen maar zeggen dat het goed gaat met de inzamelingsactie.

Wat ik graag nog even kwijt wilde op de site is het volgende. Er zijn veel mensen die kinderschoenen, kinderkleding of (volumineus) speelgoed aanbieden om mee te nemen naar Tanzania. Heel erg lief en enorm goed bedoeld, maar jammer genoeg kan ik hier niet zo veel mee. En waarom dat is, zal ik je vertellen. Speelgoed is heel simpel, dit kost te veel ruimte en geld om met het vliegtuig te vervoeren en is daarom eigenlijk niet zo geschikt om mee te nemen. Op een aantal dingen na, dat lees je verderop.

Voor kleding en schoenen geldt een beetje hetzelfde, en daarbij komt nog dat het klimaat in Tanzania zo anders is dan het klimaat hier, dat zeker de Nederlandse schoenen totaal ongeschikt zijn om daar te dragen en de meeste kleding ook (daar wordt eigenlijk alleen maar katoenen of linnen kleding gedragen). Ook is het zo dat voor de kids op het project het beste lokaal kleding kan worden aangeschaft, omdat dat en heel goedkoop is, en ook weer lokaal de economie wat stimuleerd (gaat maar om kleine dingen, maar is wel heel belangrijk). Dus begrijp me niet verkeerd, het is echt gaaf om te merken dat zoveel mensen betrokken zijn en mee willen helpen, maar dit is niet de meest effectieve manier.

Wat kan dan wel meegenomen worden, hoor ik jullie al denken... Nou, geloof maar dat er wel degelijk een koffer vol materialen mee gaat, en dan denk ik met name aan het volgende:

* (kleur)potloden
* pennen
* schriftjes
* etuis
* balonnen (veel, fleurig, in alle vormen!)
* ballen (zonder lucht, dus zo plat als een duppie)
* lichtgewicht knutselmateriaal, dus allerlei dingentjes als veertjes om te plakken etc)
* stickers


Dus bij deze: wie dit soort materiaal in de kast heeft liggen wat er echt nog goed uitziet (geen kleine afgekloven potloodstompjes om het even heel extreem neer te zetten), dit neem ik heel graag mee!

Leuk dat je weer een 'aflevering' van m'n blogje hebt gelezen en ik hou je op de hoogte van allerlei nieuwe ontwikkelingen.

Groetjes en tot blogs, Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!