Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

maandag 15 december 2008

De eerste spaarpotten staan!

Al in 3 winkels in Eersel staan ze, de enige echte spaarpotten om geld in te zamelen voor het Salama project. Voor ik verder vertel, laat ik 'em eerst maar even zien.


Ziet er netjes uit, vind je ook niet? En dan heb ik natuurlijk ook de blauwe variant. Die valt nog meer op op de toonbanken en die staan er dus ook net ietsjes meer (alleen die foto kleurde zo slecht bij de rest van de site, dat ik em er niet op durf te zetten, maar in het echt ziet ie er heel mooi uit!). De winkeliers reageren heel positief. Bij de boekenlegger stond ie als eerste prominent op de toonbank. En wat nu zo gaaf is, ik heb er een A4'tje met meer info bij gegeven (netjes gelamineerd enzo), waar met koeienletters opstaat "Eerselse verloskundige zoekt support voor AIDSwezen in Tanzania" en dan meer over wat het project inhoudt en wat ik daar ga doen en als belangrijkste, waarom ik nu een actie op touw aan het zetten ben. En die info hangt bij de spaarpot aan de toonbank. Ik zal gauw even ook daarvan een plaatje schieten en op de site zetten.

En dat is natuurlijk niet alles, want ook bij Verbakel, de bloemist, staan er zelfs twee op de toonbank. Bij Ad Kuyten op de markt staat er ook eentje en morgen kan ik er weer 5 in elkaar frobelen. En die kan ik vast wel weer op mooie plekjes slijten, dus ik kan me hier voorlopig wel mee bezighouden. De spaarpotten mogen allemaal tot half/eind april blijven staan, dus dat is helemaal goed.

Zodra er meer nieuws is, laat ik weer van me horen en half januari ga ik de eerste keer de spaarpotjes legen, dus de opbrengst tot dan toe, horen jullie natuurlijk via 'dit kanaal' :)

Groetjes en tot blogs, Rachel

2 opmerkingen:

  1. Origineel idee!!! Heb je nog meer van die goede ideeën?
    Ik heb ook nog een ideetje (ja, ja), maar daar hebben we het zondag wel effe over.
    Liefs, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pap en ik waren vanavond even bij bloemisterij Verbakel - en kwamen daar inderdaad jouw spaarpot tegen. Leuk hoor! Kon het natuurlijk niet laten om er wat in te doen, tja dat heb je dan zo...

    Ben benieuwd hoe de acties verder gaan lopen. Te gek dat zoveel winkeliers zo enthousiast reageren! Liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!