Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

vrijdag 12 december 2008

Meer filmpjes

Salama!

Ja zeg, zul je misschien wel denken. Alweer filmpjes? Ja dus, alweer filmpjes. Als je het niks vind, dan kijk je ze gewoon niet (ze zijn jammer genoeg wel allemaal in het engels...), maar ik vind het toch wel erg leuk om ze op de site te zetten. Het eerste filmpje is een gave "commercial" van SaveAfricaNow voor de actie 20forTZN. Ehhmm, 20forTZN? Ja, daarmee bedoelen ze gewoon 20 dollar voor Tanzania. Wat is 20 dollar (of 15 euro)? Kijk maar!

Wel even geduld hebben, want het laden kan ietsje langer duren...



Leuk he! Bevestigt nog maar een keertje dat jij met 15 euro kun ook echt het verschil maken!

En hoe langer je aan het zoeken bent, hoe meer mooie fimpjes je vind. Dit is een ander filmpje op basis van de film Africa, sing me your song. Kijk maar, dat zegt meer dan veel uitleg hier.



En zo zit ik dus op een rustige vrijdagochtend lekker achter mijn computertje te bloggen. Ik hoef niet eens een kerstCD op te zetten om leuke kerstliedjes te horen, gewoon de ramen op de ventilatiestand en de kerstmuziek drijft mijn kamer in vanuit de nieuwstraat (gelukkig nu leuke kerstmuziek en geen hypermoderne interpretaties van sinterklaasliedjes, die was ik echt spuugzat!!).

Wat een gezellige tijd van het jaar!
Geniet van de laatste weken voor kerst en natuurlijk weer tot blogs,
Groetjes, Rachel

1 opmerking:

  1. Hele mooie filmpjes!!! Ook dat liedje "Kind van God"... janken!!!
    Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!