Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

donderdag 5 maart 2009

De tickets zijn geboekt!!!

en hoe! afgelopen week zat ik weer bij het reisbureau (weer, want in januari was ik ook al gaan informeren, maar toen kwamen de berichten dat de prijzen flink zouden dalen omdat de olieprijs aan het zakken was, dus heb ik nog maar even gewacht) en daar kwam na even zoeken een hele mooie deal uit de bus vallen. De heenreis op zaterdag 6 juni start rond 8 uur in Dusseldorf, dan een korte overstap in Amsterdam, van Amsterdam naar Nairobi (Kenia) en dan waarschijnlijk supergaar rond 11 uur 's avonds landt ik in Dar es Salaam. Gelukkig is al geregeld dat ik dan opgehaald wordt op het vliegveld, dus dan kan ik hopelijk niet al te veel later een bedje in kruipen. Zondag dan de hele dag de tijd om rond te kijken, uit te rusten, een Tanzaniaanse kerkdienst mee te maken en bij te komen, om maandag naar de andere kant van het land te vliegen naar Kigoma, aan het diepste meer van Afrika. En ik moet trouwens nog even goed uitzoeken of het nou veilig is om in dat meer te zwemmen, want met al die parasieten, beetgrage insecten en friemelige wormen waar ze op de tropencursus graag mee in het rond zwieren, denk je toch wel even 2x na voor je zomaar een meertje instapt...

Maar goed, terug naar de reisplanning, dan ben ik dus 3,5 week in Tanzania en globaal weet ik wel hoe die tijd eruit gaat zien, maar de precieze planning volgt nog wel. Op donderdag 2 juli vlieg ik 's avonds laat rond 11 uur weer van Dar es Salaam direct terug naar Amsterdam, waar het (KLM)toestel (dus geen vage ondefinieerbare en min of meer veilige onbekende maatschappijen...) 3 juli rond 7 uur 's ochtends weer op Nederlandse bodem staat. Officieel heb ik dan nog een ticket om om 14.30 op te stijgen naar Dusseldorf, maar je snapt wel dat ik dat vluchtje graag laat schieten (en geloof me, klinkt gek, maar door deze constructie bespaar ik 250 euro!!!). Dus als ze in Dar es Salaam mijn koffers goed doorlabelen tot A'dam ipv tot Dusseldorf, dan komt ook dat goed en ben ik gewoon in een directe vlucht weer terug.

Wel heel erg leuk dat de reis steeds dichterbij komt (morgen over 3 maanden stijg ik op!), en hoe meer je er mee bezig bent, hoe leuker het wordt.

En als je kijkt naar de fundraising, gaat dat ook heel erg goed. Alles bij elkaar al zo'n 500 euro verzameld om mee te nemen, helemaal geweldig! In de volgende IMPULS (magazine dat door het st. Jans Gasthuis wordt uitgegeven) komt een artikel te staan, lieve giften zijn al overgemaakt, knutselmateriaal hoef ik niet te kopen, want dat wordt me van alle kanten aangeboden (echt heel leuk!) en iedereen reageert enthousiast. Nou ja, je merkt wel dat ik enthousiast ben, en er zitten ook nog zo veel leuke dingen in de pijpleiding, komt helemaal goed!

Dit stukje hou ik nu verder even kort, want na een lange lesdag vandaag en weer vroeg op voor een vroege dienst morgenochten, ga ik lekker slapen :)

Groetjes en tot blogs, Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!