Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

zondag 27 september 2009

nog 2 weken...

nog eventjes geduld, nog eventjes geduld, nog een paar nachtjes slapen... Dat zong Bontje Blauw altijd. Nog 13 nachtjes slapen om precies te zijn (nou ja, weet even niet hoe je nachtjes slapen moet tellen tijdens de nachtdienst, maar toch :)

het is alweer even geleden dat ik een berichtje op deze blog heb achtergelaten, maar dan nu toch een korte update. Eigenlijk zijn alle voorbereidingen al een behoorlijk eind klaar. Vliegtickets binnen, visum geregeld (YES!), mission school klaar voor de start, druk bezig met alle boeken van de 'reading list' lezen... Alleen nog de koffer inpakken en dan kan ik richting Mozambique vertrekken!

Thuis nog wel een hele hoop te regelen, want woensdag moet ik de sleutel van mijn appartementje inleveren... snif... Dolly is al bij haar nieuwe baasjes, waat ze het superfijn gaat hebben. Wel even wennen natuurlijk, maar over een paar weekjes mag ze daar ook zo nu en dan naar buiten toe, en dat zal zel wel errug fijn vinden :) In elk geval was haar kattenbak bekend terrein, en vandaaruit is ze op haar gemakje het nieuwe huis aan het verkennen! Het overgrote deel van mijn spulletjes zit al in dozen en is of wordt nog verhuisd. Alleen de meubels is nog even een dingetje, die moeten het huisje nog uit (dus 2 verdiepingen naar beneden) voor komende woensdag... Maar wie weet komt er op het laatste moment nog iemand die ze graag over wil nemen (waren onder voorbehoud al weg, maar dat ging jammer genoeg niet door), en ach, in geval van bestaat er altijd nog zoiets als Shurgard. De wasmachine en mijn (hele grote) hanglamp zijn al verkocht, de bank wordt deze week opgehaald, dus zo stilletjes aan komt dat ook wel goed.

En dan is het nog maar een ruime week voor ik weer in het vliegtuig stap. Dat komt echt heerlijk dichtbij nu, en waar 2 maanden nog best wel lang leek, hoe dichterbij het komt, hoe korter het eigenlijk lijkt, want zeg nou eerlijk, wat is 8 weken??? Nog voor de kerst ben ik alweer terug op Nederlandse bodem...

Via deze site ga ik ook in Mozambique weer regelmatig een update proberen te geven en echt waar, het is superleuk als jullie een berichtje achterlaten.

Groetjes, Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!