Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

woensdag 7 oktober 2009

Laatste voorbereidingen...

zooo, het lijkt wel gisteren dat ik het vorige berichtje heb geschreven... Maar toen was het nog 2 weken en nu is het nog maar 3 dagen tot ik in het vliegtuig stap voor mijn grootste Afrika avontuur tot nu toe! En het kriebelt al tijden, maar ik kan nu echt bijna niet meer wachten. Zo gaaf. En dan te bedenken dan vandaag de eerste mission school studenten al aankomen in Pemba... Dan denk ik, ik wil daar ook al zijn! Maar ik werk hier dit laatste nachtje nog af (wie weet op de valreep toch nog een 'afscheids' bevalling in Nederland :), en dan heb ik nog 2 dagen tijd om de laatste voorbereidingen af te ronden (en die tijd heb ik stiekem ook wel nodig, hoor).

Heel veel nieuws heb ik trouwens niet te melden hoor, ik dacht, ik schrijf nog even een kort berichtje en dan ga ik verder lezen in 'Like a Mighty Wind' van Mel Tari, één van de boeken van de reading list van de school. Het is hier zo rustig, dat ik mooi alle laatste dingen die ik eigenlijk voor vertrek nog moest regelen heb kunnen afronden, ook wel erg fijn! Maar nu is het wachten tot de pieper gaat of tot de dames van de vroege dienst er zijn. Nog 2 uurtjes en dan ben ik er over 2 maanden pas weer.

Het volgende bericht komt waarschijnlijk niet meer uit Nederland...
Groetjes en tot blogs, Rachel

1 opmerking:

  1. Rachel!
    Bijna zover meid, nog succes met de laatste voorbereidingen. Een ontzettend goede, gave en gezegende tijd daar. Dat moet vast gaan lukken! Ik ga je blog volgen hoor.

    Liefs Marije B

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!