Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

woensdag 22 juli 2009

Nieuwe plannen...!

Bom dia allemaal,

voor iedereen die facebook of hyves heeft... Er staan veeeel foto's op mijn profielen, maar het lukt niet om grote hoeveelheden foto's op deze blog te laden, jammer jammer jammer, weet ik, maar een goede reden om je toch in de wondere wereld van facebook te begeven :) (of hyves natuurlijk, your choice)

Maar de titel van dit berichtje is niet voor niks 'nieuwe plannen', want jazekers, die nieuwe plannen zijn er! Van half oktober tot half december ga ik terug naar Mozambique!!! Huh? wie? wat? waar...? Eigenlijk heel simpel, als je erover aan het denken bent om echt voor langere tijd die kant op te gaan, is een goede voorbereiding essentieel. En die voorbereiding ligt op 2 terreinen. Ten eerste is het wel fijn om te weten wat het met je doet als je meer dan een weekje in Mozambique bent (in de allerwarmste tijd van het jaar...). Nu maak ik me daar eerlijk gezegd niet zo veel zorgen om, dat komt wel goed. Ben inmiddels een expert in bucket showers :) Maar het is ook belangrijk om te weten met welke doelen je naar de andere kant van de wereld gaat, wat je verwachtingen zijn, hoe je omgaat met humanitaire hulpverlening en ontwikkelingssamenwerking. En dat is de reden dat ik bij Iris ministries (de organisatie waar ik in Mzb op bezoek ben geweest en nu dus naartoe terug ga) een mission school ga doen van 9 weken. Dat is een opleiding/cursus/school (whatever!) gericht op ontwikkelingssamenwerking, maar dan vanuit een bijbels perspectief. Er komen sprekers van over de hele wereld hun ervaringen delen en hun verhaal vertellen en ik het er onwijs veel zin in. Alles is geregeld op het werk, dus... MOZAMBIQUE, HERE I COME!

Voor jullie als trouwe bloglezers ... (haha, slijm slijm) is dat natuurlijk ook goed nieuws, want deze blog blijft in de lucht :) Opnieuw met de voorbereidingen en natuurlijk als ik in Mozambique ben zal ik toch zeker proberen om 1x per week in een internetcafe'tje te zijn om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn doen en laten daar.

En gezien mijn Portugees op dit moment nog niet zo heel veel verder komt dan 'ola', 'como estas', 'como se chamas' en 'eu fallo un poco de portugues...' heb ik daar nog een flinke kluif aan (wees gerust, de lessen zijn gewoon in het engels, maar het zou toch leuk zijn om een beetje meer met de kids te kunnen praten!)

Wordt vervolgd!
Rachel

2 opmerkingen:

  1. Super! Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw!!! ik heb geen andere woorden dan WAUW!!! Helemaal top en gewoon doen, dit is een ervaring die je je leven lang niet vergeet. En dan te mogen helpen daar waar het direct nodig is is helemaal top,
    YOU GO GIRL!!!
    Liefs Conny en Frank

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!