Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

zaterdag 13 maart 2010

Aftellen!

zo, nog ruim twee weken en dan stap ik in het vliegtuig...!!! Kan bijna niet wachten, maar in de tussentijd geniet ik hier nog van de laatste voorbereidingen en gezelligheden. Een mijlpaal, een grote verandering, ach, welke cliché's zal ik er nog meer tegenaan gooien? Belangrijkste is dat ik voor de volle 100% mijn hart kan volgen, wetend dat die hartsverlangens niet van mezelf komen, maar een cadeautje van mijn hemelse Papa zijn. En doen waarvoor Hij mij geroepen heeft, wauw, dat is geweldig!

De sponsoractie...
...is in volle gang, en ik kan alleen maar zeggen =super-kei-enorm-mega= bedankt aan iedereen die op wat voor manier dan ook bijdraagt. Het is echt bijzonder om van zoveel kanten steun te krijgen. En te weten dat er een fijne betrokken kerk achter mij staat, is gewoon geweldig, daar wordt je stil van.

Zendingsdienst
op zondag 21 maart hebben we bij ons in de kerk een dienst die helemaal in het teken staat van de zending. Mattheus van de Steen komt spreken. Hij is een persoonlijke vriend van Heidi Baker en heeft haar vorig jaar uitgenodigd om in Nederland te komen spreken. Het was op die conferentie dat ik haar heb ontmoet en zo is de link met Mozambique en Madagascar ontstaan. Heel bijzonder dat Mattheus er deze dienst ook is. Ook zal ik in deze dienst door mijn pastors Cees & Agnès Laurey uitgezegend worden. Dat houdt in dat ze voor me zullen bidden en Gods bescherming en leiding zullen vragen. Yes, dat wil je :)

Natuurlijk ben je daarbij hartstikke welkom! Saskesdreef 10 in Lommel, net over grens bij Valkenswaard. De dienst begint om half elf en na de dienst zijn er broodjes en een lekker kopje soep. Voor de routebeschrijving kun je even doorklikken naar Wie weet tot dan!

Ik hou jullie op de hoogte van alle vorderingen. Over 3 weekjes sta ik in Mozambique over de Indische Oceaan te turen en (hoogst waarschijnlijk) vanaf half juli samen met Caroline in Antananarivo de Afrikaanse winterkou trotseren (5 graden met een kacheltje, moet kunnen).

Liefs en groetjes, Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!