Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

dinsdag 16 maart 2010

Filmpje!

plaatjes zeggen soms meer dan duizend woorden. Haha, hartstikke cliche natuurlijk, maar zoals met zoveel cliches, wel waar! Het volgende filmpje gaat over Madagascar en de plannen voor het babyhuis. Echt de moeite waard! Zet je muziek maar lekker aan en neem een kijkje in de straten van Antananarivo...





Ook is er een hele mooie website (in het engels) over Iris Madagascar! Zeker ook de moeite waard om eens lekker rond te snuffelen :) www.irismadagascar.org in het rijtje met links rechts op deze pagina kun je doorklikken.

De tijd begint op te schieten! nog 2 weekjes en dan ben ik al in Johannesburg, morgen over 2 weken sta ik in Pemba. Ik voel het stof al bijna tussen mijn tenen :)

Wat staat er de komende 2 weken nog te gebeuren? Van alles!
- afscheid nemen op het werk
- uitzenddienst in de kerk
YES, wordt echt heeeeel bijzonder, dat wil je niet missen!
- Caroline komt 2 dagen naar Nederland met haar moeder
- kraamvisite bij Nynke (mijn lieve schoolvriendin die net bevallen is :)

...wat hebben we het toch goed! (ok, eerlijk is eerlijk, copyright by Rudi)

Liefs en blessings, Rachel

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rachel,

    Heb je weblog gevonden. Leuk om jou (samen met je moeder)weer even bij Nynke te ontmoeten. We wensen je veel succes en God's zegen toe bij dit belangrijke werk wat je voor Hem gaat doen. We gaan je zeker sponsoren!
    Tot ziens/horens/mails en goede reis!
    groetjes, Nynke's pa en ma/Noor's opa en oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rachel!!
    Een heeeeele goede reis en nog meer plezier daar! Eerst Mozambique en daarna het echt werk he. Be blessed, al het goede. Kga je volgen!
    Liefs Marije

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!