Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

maandag 1 maart 2010

Wat zou jij doen als je een nog levende baby op de vuilnisbelt ziet liggen?

Sorry dat ik zo met de deur in huis val, maar dit gebeurt dus echt! Meerdere keren per week krijgt de politie van Antananarivo, de hoofdstand van Madagascar, een telefoontje dat er weer een levende baby is gevonden. Op de vuilnisbelt, in een doos op straat, achtergelaten door een tienermoeder die zich als prostituee moet aanbieden om te kunnen eten

De politie gaat er niet eens meer op af! Niet omdat ze niet willen, maar de politiemannen hebben vaak al een baby mee naar huis moeten nemen omdat ze die nergens kwijt konden. Meer dan dat kunnen ze niet doen.

Maar ik wel!

Ik ga naar Antananarivo, de hoofdstad van Madagascar, om daar een kindertehuis van de grond af op te bouwen! En ik heb besloten om nooit een baby te weigeren. Geld of geen geld. Maar met meer geld kan ik wel sneller meer doen!

Wil jij mij helpen om deze baby's te helpen?

Elk bedrag is welkom. Elk bedrag zal ook echt een verschil maken. Eén euro maakt al verschil, want een dag eten en drinken kost in Madagascar ongeveer een euro. Tienermeisjes moeten zich vier tot vijf keer per dag als prostituee aanbieden om die ene euro bij elkaar te schrapen, terwijl hun baby ergens in een doos op straat ligt...

Het opvanghuis gaat heten:


Tranon'ny Harena Sarobidy

House of the Precious Treasure



Madagascar dus! Samen met Caroline, een gezellige engelse verloskundige die ik in Mozambique heb ontmoet, ga ik dit mooie project handen en voeten geven. Wij gaan als medewerkers van zendingsorganisatie Iris Ministies (je weet wel, waar ik in Mozambique al 2 keer ben geweest afgelopen jaar :). Zij helpen ons op organisatorisch vlak, maar financieel gezien ben ik volledig afhankelijk van giften uit mijn eigen netwerk. Mijn kerk is hierin de centrale spil.

Giften mogen lopen via Christelijk Centrum Rehoboth. Dat is een Algemeen Nut Beogende Instelling, waardoor je giften aftrekbaar zijn van de Nederlandse belasting. Zij storten alle giften 1 op 1 naar mij door, sterker nog, ze doen er nog een schepje bovenop.

Je gift kun je overmaken op rekeningnummer 52.82.62.637 t.n.v. Christelijk Centrum Rehoboth met als omschrijving: Gift voor Rachels babyopvanghuis. Als je toe zou willen zeggen maandelijks een vast bedrag over te maken, zou dat helemaal geweldig zijn. Iedere euro is welkom en iedere euro maakt ook echt verschil! Via een automatische overboeking kun je dat makkelijk regelen.


Stuur mij gerust een email als je meer info wilt op rachel.riemens[at]gmail.com

Natuurlijk blijven de blogberichtjes gewoon komen vanuit Mozambique en vanuit Madagascar. Soms 3 keer per week, soms 3 weken niet... Hangt helemaal af van de internetverbinding :) We'll see! Berichtjes blijven leuk, dus laat gerust een reactie achter (hint, hint ;)

Heel veel groetjes, Rachel

1 opmerking:

  1. Hee Rachel,

    Weer terug in de lucht, we gaan je zeker volgen en sponsoren. Veel succes met de laatste voorbereidingen! Hoop dat je flink wat sponsors gaat krijgen, gaat vast wel lukken.

    Groetjes, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!