Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

vrijdag 14 november 2008

Een filmpje zegt meer

Hoi, it's me again. Toen ik op YouTube aan het surfen was, kwam ik deze filmpjes tegen. Als eerste een mooie trailer van de film 'Africa, sing me your Song' over het Salama project. Kijk zelf maar!

PS: het eerste woord wat gezegd word valt een beetje weg, maar ze begint te vertellen met 'AIDS, it doesn't know colour, doesn't know... etc.



Als je het eerste filmpje gezien hebt en je wit meer over de visie en achtergrond horen, kun je hieronder nog een extra filmpje bekijken. Dat is een langer interview met Elias (mede-oprichter en man ter plaatse in Tabora) en met David Youngren, de founder van SaveAfricaNow. Ga er wel even voor zitten, want hij duurt zo'n 10 minuten. Dat is wel echt de moeite waard en ik word in elk geval enthousiast als ik die visie hoor, jij ook?



Nieuwschierig geworden door het eerste fimpje en wil je de hele film 'Africa, sing me your Song' zien (duurt ongeveer een half uur)? Dan kan dat! Ik heb 'em hier thuis liggen en hij is echt zwaar de moeite waard, dus bij genoeg animo komt er een keer een filmavondje ;)

Groetjes en tot blogs,
Rachel

1 opmerking:

  1. Ha meis,

    Leuk hoor, om je hele verhaal te lezen! Ook leuk dat je op deze site zoveel info extra kan plaatsens, als kaartjes en filmpjes. Dit is mijn eerste reactie op je nieuwe site, maar zeker niet de laatste! Liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!