Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

donderdag 13 november 2008

Goed Nieuws!

Hoi, daar ben ik weer. Vandaag alleen voor een mededeling van huishoudelijke aard :). Ik dacht even dat je per se een google account moest hebben om een reactie te kunnen plaatsen, maar niets is minder waar. Dat wil blogspot natuurlijk wel het liefste, dus hebben ze de knop om ook niet bloggers de mogelijkheid te geven te reageren goed verstopt. Maar niet goed genoeg, want na even zoeken heb ik hem dan toch gevonden. Dus aan alle bloggers en niet-bloggers: reageren kan zonder weer een zoveelste account te moeten maken (en nog erger: wachtwoorden onthouden), ga gewoon naar reacties en geef aan dat je wilt reageren met naam/URL. Dan kun je wel je naam invullen, zodat je kan zien wie de reactie heeft gepost. Een URL invullen hoeft niet. Kortom: een reactie plaatsen op een berichtje is echt heel simpel (en zou ik stiekem best leuk vinden, maar dat was volgens mij al wel een beetje duidelijk... zo, dit was dus puur even ter info, en nu zal ik niet verder smeken ;). Er zijn natuurlijk niet zo veel nieuwe ontwikkelingen sinds gisteren, dus ik ga er ook geen heel lang verhaal van maken. Er komt nog veel meer info over Tanzania en het Salama project op te staan (jullie zijn nog niet van me af!), dus als je benieuwd bent, dan laat maar weten en als je nog iets mist, kan dat natuurlijk opgelost worden. Mijn vloer smeekt om een flinke stofzuigbeurt (dat heb je met een poes in de rui en een flink verharend rendiervelletje op de vloet), dus dat ga ik nu maar even doen.

Groetjes en tot blogs,
Rachel

3 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met alle voorbereidingen! Je hebt in ieder geval al veel huiswerk gedaan. Daaraan kun je in ieder geval al merken dat je er helemaal enthousiast over bent. De vlag van Tanzania vind ik trouwens ook een hele mooie.
    Groetjes van San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Rachel,

    Stofzuigen moet ook gebeuren helaas ;0)!!!
    Die filmpjes heb ik bekeken en ik vind het echt super dat David dit is begonnen. Hoe ver staat het nu precies met de bouw? Helemaal geweldig om daar deel van uit te maken. Het zal echt een super ervaring voor je zijn. Ik ga je op de voet volgen.

    Groetjes, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. are you in tanzania??? :D HAlleluja! That's so wonderful! I just got into my bloglog in and saw One person follows.. and found you! :) do you do facebook too?
    How are you doing?
    I'm working at McDonald's but now I've found a webbdirector job that I pray to God that I'll have. They need someone who knows both norwegian and swedish.. pray with me.. :)

    so fun to see that you're down there!

    please contact me. More photos of Olivia and us will be coming up at www.annelinnia.blogspot.com

    Lots of hugs and love,
    Anne Linn :)

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!