Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

dinsdag 23 juni 2009

Cultuur...

Hoi allemaal,
zomaar even een heel kort berichtje tussendoor, ik weet het, gisteren ook al een lang bericht kunnen posten, maar aangezien we toch een half uurtje internettijd hebben, kan ik daar maar beter gebruik van maken! Superlieve reacties allemaal, wat leuk om dat hier steeds in je inbox te krijgen, dank jullie wel (of eigenlijk moet ik natuurlijk zeggen 'asante sana'!)
Afspraken maken gaat hier een beetje anders dan in Nederland zal ik maar zeggen om een leuk eufemisme te gebruiken! Vandaag bijvoorbeeld, we hadden een groep amerikanen ontmoet op het centrum waar we logeren en zij zouden met een busje eerst naar het vliegveld worden gebracht en dan naar seal point, waar ze de hele middag zouden blijven en aan het begin van de avond weer terug naar het centrum. He, dat is handig dachten wij, want wij moesten ook eerst naar het vliegveld, dan wilden we graag winkelen (in de buurt van seal point) en dan aan het eind van de middag terug leek een prima plan. Dus dat was snel afgesproken, prijs van het busje gedeeld en voor niet al te veel geld de hele dag onder de pannen, ideaal (dachten we).
De reden dat we op het vliegveld moesten zijn was mijn ticket naar Mozambique (huh, had je dat dan nog niet geregeld??? Nou nee, want de maatschappij waarmee ik moet vliegen staat op een europese zwarte lijst en kon ik dus vanuit Nederland niet boeken en bovendien is het hier heel normaal om een ticket 1 dag van tevoren te kopen, dus daar kijkt niemand van op). 1 probleempje, je moet contant betalen en je hebt hier wel overal geldautomaten die visa accepteren, maar een mastercard is een heel ander verhaal (tip: ga je ooit naar Afrika, vertrouw er dan NIET op dat je met een mastercard geld uit de muur kunt halen, want dat gaat niet snel lukken). Dus dat hadden we goed nagevraagd en onze chauffeur wist 100% zeker dat je op het vliegveld met een mastercard kon pinnen. OK, daar vertrouw je dan op. Ehhmmm, niet doen dus, want er was geen enkele automaat die mastercard accepteerde. Als nuchtere en liefst redelijk goed georganiseerde (ahum...) nederlandse begon ik toch een beetje in paniek te raken omdat ik toch echt heel graag morgen naar Mozambique wil! Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk is het gelukt, maar je moet echt niet vragen hoe!!! Sommige cultuurdingetjes zijn voor ons toch even slikken zal ik maar zeggen :)
In elk geval, morgen lekker naar Mozambique en genieten van mijn laatste week in Afrika. Wat vliegt de tijd!
Heel veel groetjes en liefs enzo,
Rachel

5 opmerkingen:

  1. Hoi Rachel, super om jouw verhalen hier te lezen. Wat kan je veel meemaken in een paar weken tijd! Op dit moment zit jij waarschijnlijk in het vliegtuig naar Mozambique. Ik wens je daar ook nog een fantastische tijd toe en ben benieuwd naar de verhalen!

    Groetjes van Rudi, Nanny en de meiden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha meis,

    Wat leuk om je blog weer even te kunnen lezen! In de bieb in Portorosso (Slovenie), met een toetsenbord waar je van die leuke afwijkingen op hebt... (QUERTZU, dat yegt jou wel wat, had je dat in Yweden ook niet?) O en dan vandaag in Moyambique aankomen... ik ben yo benieuwd! Heel veel liefs, ook van pap uit een wat bewolkt ;-( Slovenie, dikke knuffel mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rachel,
    Wat super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar in het verre zuiden.
    Hoop dat je een goede vlucht naar Mozambique hebt gehad, geniet nog lekker van een week daar en dan ben ik zeer benieuwd naar nog meer verhalen en natuurlijk de foto´s. Heeft je camera het stofbad overleefd??
    Veel liefs en een dikke zoen van ons drietjes uit Aalst.
    Marian,Jolein en Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha Rachel!
    je doet het dus goed daar :-) wat leuk om te lezen zeg! je maakt een hoop mee en ik ben benieuwd wat je nog meer te vertellen hebt...

    Xx

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Rachel,

    Hoe is het nu in Mozambique? Succes met je Portugees daar! Lijkt me heel wat. Maar jouw talenknobbel werkt volgens mij wel!
    Het is hier trouwens lekker warm weer geworden. Ook 's avonds blijft het warm, want zelfs ík (Miss Cowcleum)zit nog in mijn hempje nu (23.47u). Hannah mocht zich lekker uitleven met die blote beentjes in het gras. Heel schattig vind ik zelf...

    Groetjes van San

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!