Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

zondag 5 juli 2009

Terug op Nederlandse bodem!

Hoi allemaal,
wat een bijzondere tijd heb ik meegemaakt in Tanzania en Mozambique, iedere keer als ik dacht: 'nu heb ik het hoogtepunt gehad' kwam er weer een nieuw hoogtepunt. Ik ben viezer en stoffiger geweest dan ik ooit ben geweest, en het deed me niks (behalve dat ik onze douches nog veel meer ben gaan waarderen :). Ik heb op manieren gereisd waar we ons hier geen voorstelling van kunnen maken (sardientjes in een blikje komt in de buurt) en we hebben tijdens die ritten meer lol gehad dan ooit. Echt waar, ik ben gewoon gemaakt voor Afrika :), ik heb me daar zo thuis gevoeld, wow zo bijzonder. Zou zo weer terug willen...
Maar voorlopig gewoon weer lekker hier aan het werk, morgenavond de nachtdienst in en hopelijk een paar prachtige nederlandse baby's 'vanngen' deze week. Wat zijn er nog veel verhalen te vertellen, veel meer dan ik in een paar regels kwijt kan. De foto's ben ik uit aan het zoeken (het zijn er 2500, dus daar ben ik wel even zoet mee :), maar zodra ik daar een beetje verder mee ben, komt het foto-verslag er echt aan.
Terwijl ik hier zit te typen is een superlief poesje aan het potepoten in mijn benen, dus die ga ik ook maar een dikke knuffel geven. Hou de blog in de gaten, want er komt echt nog meer op, maar vandaag ben ik vooral aan het relaxen en bij aan het komen, wat een reis!
Iedereen bedankt voor al die lieve reacties, dat was iedere keer weer een leuke verrassing in verweggistan!
Heel veel groetjes en wordt vervolgd, Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!