Welkom op mijn weblog

Hoi!

Leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Je vindt hier alle in's en out's over mijn reizen naar Afrika.

Na een gedegen voorbereiding en 2 keer 'proeven', is het nu zover. Eind maart vlieg ik naar Mozambique, om 3 maanden later naar Madagascar te vliegen om daar met Caroline, een engelse verloskundige, een baby-opvanghuis op te richten. Een thuis voor achtergelaten baby's. Niet zomaar te vondeling gelegd, maar gedumpt op de vuilnisbelt. Hopeloze situatie, zou je misschien zeggen, maar dat is zeker niet zo! Er is altijd hoop, er zijn altijd kansen, bij God is er altijd een nieuw begin.

He raises the poor out of the dust
and lifts the needy out of the ash heap
that He may seat him with princes
-- Psalm 113:7-8 --

En daar mogen wij handen en voeten aan geven. Hoe, wat, waar? dat lees je op deze blog!

Groetjes, Rachel

woensdag 14 oktober 2009

Back in Mocambici

Hey allemaal, of eigenlijk moet ik nu gewoon weer Salama! zeggen :)

Muhavo? (hoe gaat het daar?) Kihavo! (hier gaat het goed!) Janalapen Rachel, that's about it met mijn Makua tot nu toe, maar daar komt zeker nog verbetering in. Het is echt super om weer hier te zijn, nieuwe mensen te leren kennen, hevige lessen te volgen en compleet ondergedompeld te worden in het Afrikaanse leven.

De Reis
Prima gegaan, alle vluchten gehaald (ondanks korte overstaptijd in Londen) en in Joburg een heel leuk en cheap guesthouse gevonden waar ik een bed had om lekker te slapen, zooo fijn! Ben je dan moe na 12 uur vliegtuigzitten? JA! Volgende dag door naar Pemba, dankzij Johan, een Zuid-Afrikaan die ook hier de school volgt, 50% korting gekregen op de overgewicht bijtelling, dus dat was ook een fijne meevaller. Funny, in Londen was mijn gewone koffer te zwaar (25 kg), maar mijn handbagage werd niet moeilijk over gedaan, maar hier was mijn gewone koffer precies goed, maar kwamen ze op het idee m'n handbagage te wegen... Dat was niet gepland! Maar goed, laptop eruit, 30 dollar betalen en handbagage inchecken, kan ook. En het fijnste van alles, de bagage is nog aangekomen in Pemba ook :) Dat kan ik overigens niet van iedereen hier zeggen...

Ons Huisje
.. is een heel gezellig huisje, keuken met tafel en stoelen, 2 badkamertjes, 3 slaapkamers. Ik deel mijn slaapkamer met Hannah (UK), Esther (SA) en Angela (US), dan hebben we nog Kayla (CAN) en Mary (US) en onze houseparents Randy & Heidi (US). Een supertoffe groep en dat komt helemaal goed de komende 2 maanden.

Class
start om 8 uur 's ochtends (sharp, geen Mozambican time :), tot ongeveer 1 uur. Dan hebben we een heerlijke afrikaanse lunch met rijst en bonen de ene dag en bonen en rijst de andere dag :) (owja Stefan, ik heb hier Aromat gevonden in de supermarkt!) 's middags is voor allerlei dingen die je moet/graag wilt doen. De was met de hand (en dat kost tijd...!), hanging out met de kids, naar het strand, boodschappen... verzin het maar, de dagen vliegen voorbij! 's avonds is steeds verschillend, soms een gastspreker, soms een film, en verder weet ik het nog niet, elke dag is weer een surprise :)
We hebben al verschillende classes van Rolland Baker gehad, en Heidi is vandaag in Pemba aangekomen en morgen hebben we haar eerste class, zooo benieuwd!! Geen spijt :)

verder...
ben ik bijna door mijn internettijd heen, dussss.... tot mails/blogs/horens/.... Tnx voor jullie berichtjes, superleuk om te lezen hier in het verre Mozambique :) Uitgebreidere berichtjes volgen snel, ik heb nu ontdekt hoe ik mijn laptop hier in t internetcafe kan connecten met het www (kon eerst niet, zeiden ze, maar blijkt toch te kunnen), dus dan kan ik wat meer uitweiden over het prachtige strand, de sea urchins, de jellyfish en de bijna warme zee :)
Ola! Rachel

3 opmerkingen:

  1. Hee zussie,
    Klinkt nie fout!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé leuk om weer te lezen en mee te beleven!! :)
    Liefs vanuit Weert, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Rachel,

    Wat leuk om weer te lezen hoe geweldig je het daar hebt!
    groetjes, Doreth :)

    BeantwoordenVerwijderen

wil je reageren? Of zomaar even iets kwijt?? Dit is de plek!